سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک پخش زنده بازی فوتسال ایران و تایلند در فینال در جام ملت‌های آسیا (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سخندان: مسئولان استان برای نجات فوتبال خراسان رضوی پای کار بیایند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد
سرخط خبرها

تکذیب دروغین فدراسیون فوتبال| ویلموتس ایران را محکوم کرد!+ نامه فیفا

  • کد خبر: ۳۹۳۳۹
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
تکذیب دروغین فدراسیون فوتبال| ویلموتس ایران را محکوم کرد!+ نامه فیفا
مارک ویلموتس فوتبال ایران را محکوم کرده‌است.

گروه ورزش/شهرآرانیوز، فدراسیون فوتبال مدعی است کماکان رایی از سوی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) درخصوص پرونده مارک ویلموتس به این فدراسیون واصل نشده است، اما تصاویر و ترجمه نامه فیفا نشان می‌دهد فدراسیون به دروغ خبر را تکذیب کرده‌است.

فدراسیون فوتبال ایران در پرونده شکایت مارک ویلموتس به پرداخت ۶.۲ میلیون یورو محکوم شد.

در جلسه‌ای که روز پنجشنبه هفته گذشته به قضاوت روی ورمر که عضو کمیته تعیین وضعیت فیفا است، برگزار شد، قاضی هلندی این حکم را صادر کرد. کارشناسان حقوقی در نظر کارشناسی خود پیش از این گفته بودند که ویلموتس بعد از دریافت دو میلیون یورو در ترکیه، برای ادامه همکاری به فوتبال ایران پاسخ مثبت داده و حتی در دیدار با تیم ملی فوتبال عراق نیز روی نیمکت تیم ملی ایران نشسته است. اما قاضی هلندی این توضیحات را نپذیرفت و اعلام کرد مطابق بند قرارداد که قانون فیفا هم هست، اگر دو ماه از پرداخت حقوق مربی یا بازیکن گذشته باشد، این بازیکن یا مربی می‌تواند یک طرفه قراردادش را فسخ کند و ویلموتس هم با تکیه به همین بند فیفا، قراردادش را فسخ کرده و در آن یک بازی هم بدون قرارداد روی نیمکت نشسته است؛ بنابراین پرونده کاملا روشن و محرومیت ایران واضح است و شما نمی‌توانید روی قانون فیفا تبصره بگذارید.

دادگاه عالی ورزش

اما واقعیت این است که این حکم پایان کار نیست و فدراسیون فوتبال ایران می‌تواند پرونده را به دادگاه عالی ورزش، CAS بکشاند و البته برای تجدید نظر در این حکم که قطعی است، مبلغی را به CAS پرداخت کند.

موضوع اینجاست که برگ برنده فوتبال ایران که در این پرونده از سوی فیفا نادیده گرفته شده این است که فدراسیون در قرارداد خود با ویلموتس به صورت واضح قید کرده که در صورت عدم همکاری هر کدام از طرفین، فدراسیون فوتبال باید سه ماه غرامت بپردازد و بر اساس همین بند از قرارداد حالا که ویلموتس بعد از فسخ قرارداد، روی نیمکت تیم ملی ایران در بازی با عراق نشست و دوباره با فدراسیون همکاری کرد، تقاضای کل قرارداد سه ساله باطل است و باید همان سه ماه غرامت را دریافت کند.

برگ برنده ایران برای رد کردن حکم فیفا؛ یک قاضی به جای سه قاضی

پیش از این در طرفداری نوشتیم که طبق قانون باید ۳ قاضی در مورد این پرونده حکم دهند؛ یک قاضی رئیس کمیته تعیین وضعیت، یک قاضی نماینده بازیکن و مربی در کمیته تعیین وضعیت و یک قاضی هم نماینده باشگاه و فدراسیون در کمیته تعیین وضعیت هستند. اما عجیب اینجاست که فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا پرونده فوتبال ایران و ویلموتس را به یک قاضی که نماینده بازیکن و مربی در کمیته تعیین وضعیت محسوب می‌شود، سپرده است.
همان قاضی که پرونده برانکو و پرسپولیس را برعهده داشت و رای به محرومیت باشگاه پرسپولیس داد.

حالا فدراسیون فوتبال می‌تواند با استناد به همین تخلف فیفا که پرونده را به جای سه قاضی به یک قاضی سپرده، آن هم قاضی معروفی که نماینده بازیکن و مربی در کمیته تعیین وضعیت است و طبیعی است از مواضع باشگاه یا فدراسیون دفاع نکند، از دادگاه عالی ورزش بخواهد حکم فیفا را بشکند و رای جدیدی صادر کند. فعلا با وجود تکذیب‌های عجیب فدراسیون فوتبال، رای فیفا به نفع مارک ویلموتس صادر شده است.

تکذیب دروغین فدراسیون فوتبال| ویلموتس ایران را محکوم کرد!+ نامه فیفا

 

تکذیب دروغین فدراسیون فوتبال| ویلموتس ایران را محکوم کرد!+ نامه فیفا

 

تکذیب دروغین فدراسیون فوتبال| ویلموتس ایران را محکوم کرد!+ نامه فیفا

 

تکذیب دروغین فدراسیون فوتبال| ویلموتس ایران را محکوم کرد!+ نامه فیفا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->